MENY
    • Min sida
    • Om e-legitimation
Abou

Välkommen till

Örebro kommun.

  • Min sida
  • Om e-legitimation

Ansökan om tillstånd för försäljning av tobak

Information till dig som ska ansöka om tillstånd för tobak

För att få bedriva försäljning med tobak i Örebro kommun krävs tillstånd. Tillstånd behövs oavsett om verksamheten bedrivs tillsvidare eller under en begränsad tidsperiod.

Försäljningen får inte påbörjas innan tillstånd har lämnats av Örebro kommun.

Ansökningsavgift

Miljökontoret tar ut en avgift för ansökan på för närvarande 8160 kr. Ansökningsavgiften betalas via faktura.

Bifoga dokument

Du behöver bifoga dokument till din ansökan. Det kan göras digitalt i webbformuläret eller med post till:

Miljökontoret
Box 33200
701 32 Örebro

När du har gjort din ansökan

Miljökontoret går igenom din ansökan och kontaktar dig om den behöver kompletteras. Du kommer att få en bekräftelse från oss inom ca två veckor från att vi tagit emot din ansökan. Om du inte fått återkoppling inom två veckor, kontakta kommunens Servicecenter. När ansökan är komplett påbörjar vi handläggningen.

Miljökontoret kontaktar dig om det uppkommer frågor.

Mer information

Läs mer om försäljning av tobak

Information om behandling av personuppgifter

Miljönämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att handlägga ärenden inom ramen för myndighetsutövning, med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1e.

Skyddad identitet

Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.se eller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.

Mer information

Mer information om Örebro kommuns behandling av personuppgifter.

Logga in
Abou
  • Örebro kommun
  • Box 30000
  • 70135 Örebro
  • Org.nr 212000-1967
  • Servicecenter: 019-21 10 00