Viktig information för dig som ansöker
Som fastighetsägare, eller någon på uppdrag av en fastighetsägare, kan du ansöka om tillstånd att transportera bort städavfall från privatpersoner i form av grovavfall och farligt avfall.
Städavfall kan exempelvis vara en möbel som lämnats kvar vid en avflyttning, målarburk som lämnats i ett miljörum eller en solstol som lämnats i trädgården
Städavfallet ska komma från hushållen och inte förväxlas med det avfall som uppstår i din ordinarie verksamhet, till exempel om målarburkarna kommer från ommålning av ett trapphus. Städavfallet ska heller inte gå att sorteras på respektive anläggning.
Vad händer sen?
När du skickat in din ansökan återkommer vi med svar via e-post så fort den är behandlad. I samband med att du får ditt tillstånd skickas även ett ÅVC-kort till dig som du antingen ska visa upp eller dra på plats på återvinningscentralen.
Information om behandling av personuppgifter
Teknik-och servicenämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att hantera anmälan och beställningar via e-tjänster, med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1b.
Skyddad identitet
Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.se eller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Mer information
Mer information om Teknik-och servicenämndens behandling av personuppgifter.