Information till dig som ska ansöka bidrag till upprustning av samlingslokaler
I e-tjänsten fyller du i föreningsuppgifter samt uppgifter för kontaktperson. Du kommer också att behöva ange ett plus- eller bankgironummer och fastighetsbeteckning för den lokal du söker bidrag för.
Om du har ansökt om andra bidrag ska du uppge dessa.
Du kommer även att få göra en kostnadsberäkning samt redogöra för annan ekonomi som eget arbete, eventuella lån och övriga bidrag.
Dokument som du behöver bifoga
För att få bidrag ska föreningen bifoga:
- Stadgar
- Senaste årsredovisning
- Senaste årsmötesprotokoll
- Senaste verksamhetsplan
- Ekonomisk redovisning
- Offerter
- Beslut om bygglov (om bygglov krävs)
Du kan även skicka dessa bilagor med post till:
Landsbygdsenheten, Örebro kommun
Box 30000
701 35 Örebro
Mer information
Läs mer om bidrag till upprustning av samlingslokaler
Information om behandling av personuppgifter
Kultur- och fritidsnämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att handlägga bidrag till föreningars verksamhet, med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1e.
Skyddad identitet
Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.se eller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Mer information
Mer information om Örebro kommuns behandling av personuppgifter.