Information till dig som ska skicka in ansökan
Ansökan ska göras senast tio arbetsdagar före planerad start. Om det saknas information eller om något är otydligt i de handlingar som skickats in via e-tjänsten kan handläggningstiden bli längre.
Obs! Inga trafikanordningar får ställas ut eller något arbete får påbörjas utan ett erhållet godkännande och när alla eventuella andra tillstånd är klara.
Uppgifter du ska ange i din ansökan
- Var och när arbetet ska ske.
- Kontaktuppgifter till dig som söker (identifiering med BankID).
- Kontaktuppgifter till ansvariga.
- Faktureringuppgifter
Dokument som ska bifogas
- Översiktskarta som tydligt visar platsen för avstängningen.
- Ritning som redovisar vilka tillfälliga vägmärken och andra trafikanordningar som ska användas och var de ska stå samt hur befintliga vägmärken och andra trafikanordningar (Exempelvis biljettautomater och belysningsstolpar) påverkas och tas hänsyn till. Flera ritningar/skisser kan behövas för att tydliggöra detta och de olika skeden det kan innebära.
- Trafikföringsprincip. Det vill säga en schematisk skiss på hur fotgängare, cyklister, bilister och större fordon kan ta sig eller ledas förbi arbetsområdet.
Mer information
Läs mer om schaktning och tryckning på allmän platsmark.
Läs mer om att använda mark som kommunen äger.
Information om behandling av personuppgifter
Teknik- och servicenämnden behandlar dina personuppgifter i syfte myndighetsutövning i form av tillståndsgivning och kontroller, med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1e.
Skyddad identitet
Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.se eller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Mer information
Mer information om Teknik- och servicenämndens behandling av personuppgifter.
Godkännande av gällande krav och regler
Genom att du använder e-tjänsten godkänner du också de krav och regler Örebro kommun ställer gällande trafikanordningsplaner.