Elevens skola beställer studiehandledning löpande under läsåret. Beställningen gäller läsåret ut. Om behovet ändras under läsåret görs en ändring eller avbeställning.
Alla beställningar, ändringar och avbeställningar sker genom denna e-tjänst.
Tider och kostnad
Tider för studiehandledning är kl. 07.45–13.10, dock ej torsdagar. Annan tid kan önskas men inte garanteras. Beställning sker i hela timmar (60 min).
Kostnad för 1 timme per vecka under ett helt läsår är 26.000 kr. Beloppet delfaktureras 4 gånger per år. Minsta fakturerat belopp är en period, 6.500 kr.
När beställningen har kommit in
När beställningen har kommit in till Enheten för flerspråkighet ser vi om vi har en lämplig studiehandledare och om hen har utrymme i sitt schema de önskade tiderna.
Vi kontaktar er och stämmer av närmare kring schemaläggningen. När det är klart med studiehandledare och lektionstid kan studiehandledningen starta.
Ändra eller avbeställa studiehandledning
All studiehandledning avslutas vid läsårets slut. Ändringar och avbeställning kan göras under läsåret. Debitering sker alltid per kvartal enligt följande:
- Period 1: avbeställning senast 15/9 - avslutas 15/10
- Period 2: avbeställning senast 8/12 - avslutas vid höstterminens slut
- Period 3: avbeställning senast 15/2 - avslutas 15/3
- Period 4: senare avbeställning - avslutas vid vårterminens slut
Mer information om studiehandledning
Läs mer om studiehandledning här: Modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmål
Skyddad identitet
Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.se eller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Information om behandling av personuppgifter (GDPR)
Grundskolenämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna utföra arbete enligt skolförordningen, med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1e. Mer information om Örebro kommuns behandling av personuppgifter.