Gå direkt till huvudinnehållet
Logo
Min sida
Logga in
  • Startsida

Ansökan om uppehåll i avfallshämtning

Kriterier för beviljande av uppehåll alternativt avstängning

  • Uppehåll kan beviljas om perioden avser mer än 4 veckor.
    o Kommunalt avfall genereras ej och regelbunden hämtning i kärl behövs ej under en begränsad period.
  • Abonnemang kan stängas av när inget avfall uppstår eller ingen verksamhet bedrivs som genererar avfall. Avstängning kan beviljas om perioden avser > 6 månader.
  • Skriftlig ansökan ska vara Tekniska Nämnden tillhanda senast två veckor före avsedd uppehållsperiod.
  • Ansökan om ny uppehållsperiod ska skickas in innan föregående uppehållsperiod upphör.
  • Beviljade tillstånd gäller endast den verksamhet med organisationsnummer som angetts vid ansökan.
  • Uppstår olägenheter för människors hälsa eller miljö kan beviljade tillstånd återkallas av Miljönämnden.
  • Vid beviljande av uppehåll betalas taxa för fast avgift under uppehållsperioden.
  • Vid beviljande av avstängning betalas inte taxa för fast avgift under perioden..

Mer information

Läs mer om avfallshantering här.

Information om behandling av personuppgifter

Tekniska nämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att uföra myndighetsutövning med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1b.

Skyddad identitet

Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.se eller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende. 

Mer information

Mer information om Tekniska nämndens behandling av personuppgifter.

Logga in

Örebro kommun

Box 30000
70135 Örebro
Org.nr: 212000-1967

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Titel