Ansökan om uppehåll i avfallshämtning
Kriterier för beviljande av uppehåll alternativt avstängning
- Fastigheten ska inte användas som boende och inget avfall avsett för kärl uppkommer under minst tre månader (uppehåll)
- Fastigheten står obebodd under mer än sex månader och inget avfall uppstår (avstängning)
- Ansökan ska vara Teknik-och servicenämnden tillhanda senast två veckor
före avsedd uppehållsperiod
- Ansökan om ny uppehållsperiod ska insändas innan föregående uppehållsperiod upphör.
- Fritidsfastighet ska vara outnyttjad hela abonnemangsperioden (5 månader)
- Beviljade tillstånd är personliga och gäller inte längre om förutsättningarna förändras
- Uppstår olägenheter för människors hälsa eller miljö kan beviljade tillstånd återkallas av Miljönämnden
- Vid beviljande av uppehåll betalas taxa för fast avgift under uppehållsperioden
- Vid beviljande av avstängning betalas inte taxa för fast avgift under perioden
Behandling av personuppgifter
Registreringen av dina personuppgifter hanteras i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR). Teknik- och servicenämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att hantera anmälan och beställningar med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1b.
Skyddad identitet
Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.seeller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Mer information
Mer information om Teknik-och servicenämndens behandling av personuppgifter.