Gå direkt till huvudinnehållet
Logo
Min sida
Logga in
  • Startsida

Ansökan om minst 3 månader långt uppehåll i avfallshämtningen

Ansökan om uppehåll i avfallshämtning

Kriterier för beviljande av uppehåll alternativt avstängning

  • Fastigheten ska inte användas som boende och inget avfall avsett för kärl uppkommer under minst tre månader (uppehåll)
  • Fastigheten står obebodd under mer än sex månader och inget avfall uppstår (avstängning)
  • Ansökan ska vara Tekniska Nämnden tillhanda senast två veckor
    före avsedd uppehållsperiod
  • Ansökan om ny uppehållsperiod ska insändas innan föregående uppehållsperiod upphör.
  • Fritidsfastighet ska vara outnyttjad hela abonnemangsperioden (5 månader)
  • Beviljade tillstånd är personliga och gäller inte längre om förutsättningarna förändras
  • Uppstår olägenheter för människors hälsa eller miljö kan beviljade tillstånd återkallas av Miljönämnden
  • Vid beviljande av uppehåll betalas taxa för fast avgift under uppehållsperioden
  • Vid beviljande av avstängning betalas inte taxa för fast avgift under perioden

Behandling av personuppgifter

Registreringen av dina personuppgifter hanteras i enlighet med EUs dataskyddsförordning (GDPR). Tekniska nämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att hantera anmälan och beställningar med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1b.

Skyddad identitet

Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.seeller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.

Mer information

Mer information om Tekniska nämndens behandling av personuppgifter.

Logga in

Örebro kommun

Box 30000
70135 Örebro
Org.nr: 212000-1967

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Titel