Information om servisanmälan
När du vill ansluta din fastighet till det kommunala VA-nätet ska du göra en servisanmälan. Skicka in din anmälan så tidigt som möjligt, arbetet med anslutningen kan ta tid om till exempel nya vatten- och avloppsledningar behöver anläggas. Det är inte heller säkert att din fastighet går att ansluta till det kommunala VA-nätet, det undersöker vi när din anmälan kommit in.
Följande information behövs vid ansökan:
- BankID
- PDF-bilagor (t.ex. situationsplan VA, nybyggnadskarta)
- Organisations-/personnummer
- Namn och kontaktinformation till sakkunnig VA-installatör (t.ex. rörmokare)
- Fastighetsbeteckning samt adress
- Faktureringsadress
I sista steget i din anmälan har du möjlighet att fylla i övriga upplysningar. Om du påbörjar e-tjänsten, men inte kan slutföra den på en gång, kan du spara uppgifterna för att fortsätta vid ett senare tillfälle.
Mer information
Här kan du läsa mer om servisanmälan.
Här kan du läsa mer om Örebro kommuns Vatten- och avloppstaxa.
Allmänna bestämmelser för användande av Örebro kommuns allmänna vatten- och avloppsanläggning samt information till fastighetsägare (ABVA).
Information om behandling av personuppgifter
Teknik- och servicenämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att hantera anmälan och beställningar via våra e-tjänster, med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1b.
Information om behandling av personuppgifter.
Skyddad identitet
Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.se eller 019 – 21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Mer information
Mer information om Teknik- och serviceförvaltningens behandling av personuppgifter.