Viktig information för dig som bokar
Du kan endast boka hämtning av bygg- och rivningsavfall om du som privatperson utfört rivning eller byggnation själv, utan anlitad firma eller hantverkare.
Vid bokning av hämtning väljer du om du ska sortera avfallet i säck eller container. När du gjort ditt val levereras säck eller container enligt följande:
- Säckar för ditt byggavfall lämnas till dig inom tre dagar från din beställning.
- Container för ditt byggavfall ställs ut inom fem dagar från din beställning.
Vi kommer sedan och hämtar din säck eller container fem dagar efter att du gjort din beställning för hämtning.
Felsortering
Vid felsortering av ditt avfall lämnas din säck eller container kvar och du får sortera om dem. Du får betala en avgift på 1 500 kr för ytterligare en hämtning av säck eller 1 150 kr för container.
Tillstånd
Behöver du ställa ut säck och container på en offentlig plats, exempelvis på en trottoar, behöver du ansöka om tillstånd för det från polisen. Ansök om polistillstånd - användning av offentlig plats.
Betalning
Du betalar för din hämtning via din Avfall- och VA-faktura. Om du inte har avfallsabonnemang skickar vi faktura till din adress.
Information om behandling av personuppgifter
Teknik-och servicenämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att hantera anmälan och beställningar via e-tjänster, med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1b.
Skyddad identitet
Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.se eller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Mer information
Mer information om Teknik-och servicenämndens behandling av personuppgifter.