Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
Logga in
  • StartsidaPil

Beställning av arbetsgivarintyg och inkomstintyg

Information till dig som ska beställa inkomstintyg

Inkomstintyget skickas inom 14 dagar till den adress du skriver in i e-tjänsten när du gör din beställning.

Information till dig som ska beställa arbetsgivarintyg

Arbetsgivarintyg skickas inom 14 dagar. Du kan begära arbetsgivarintyg för max 13 månader. Behöver du intyg för mer än 13 månader kontaktar du Kommunsupport på telefon, 019-21 20 00.

Intyget utfärdas för den tiden fram till och med den månad senast utbetalda lönen avser. Det innebär att:

Beställer du t.ex. intyg innan 20 juni kan du få intyg för april
Beställer du t.ex. efter 20 juni kan du få intyg för maj.

Detta beror på att alla ersättningar och avvikelser som påverkar din lön ska komma med på intyget.

Örebro kommun skickar intyget elektroniskt till e-tjänsten arbetsgivarintyg.nu, en e-tjänst utvecklad av- och gäller för Sveriges a-kassor. Ditt intyg skickas vidare av arbetsgivarintyg.nu till din a-kassa elektroniskt. Är du inte är ansluten till en a-kassa kan du granska ditt intyg på arbetsgivarintyg.nu.

När intyget är klart får du ett SMS om att godkänna uppgifterna på din a-kassas Mina sidor. Är du inte ansluten till en a-kassa kan du granska och ladda ner ditt intyg på arbetsgivarintyg.nu. Intyget finns på din a-kassas Mina sidor och på arbetsgivarintyg.nu i 6 veckor innan det raderas från systemet.

När du gjort din beställning

Du får en bekräftelse och kopia av din beställning till angiven e-postadress.

Saknar du e-legitimation?

Om du saknar e-legitimation, som ex. BankID, kan du inte använda denna e-tjänst. Du behöver kontakta kommunens Servicecenter för att få hjälp med att få arbetsgivar- eller inkomstintyg.

Kontakta Servicecenter på 019-21 10 00 eller servicecenter@orebro.se.

Information om behandling av personuppgifter

Kommunstyrelsen behandlar dina personuppgifter i syfte att upprätta arbetsgivarintyg och/eller inkomstintyg, med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1e.

Det är din a-kassa som är personuppgiftsansvarig.

Skyddad identitet

Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Kommunsupport, 019-212000, så får du hjälp med ditt ärende.

Mer information

Mer information om hur Örebro kommun behandlar dina personuppgifter.

Mer information om hur arbetsgivarintyg.nu behandlar dina personuppgifter.

Klicka här för att komma till arbetsgivarintyg.nu.

Läs mer om anställd eller tidigare anställd i Örebro kommun.

Logga in

Örebro kommun

Box 30000
70135 Örebro
Org.nr: 212000-1967

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube