Information till dig som ska ansöka om tillstånd för tobak
För att få bedriva försäljning med tobak i Örebro kommun krävs tillstånd. Tillstånd behövs oavsett om verksamheten bedrivs tillsvidare eller under en begränsad tidsperiod.
Försäljningen får inte påbörjas innan tillstånd har lämnats av Örebro kommun.
Ansökningsavgift
Miljöavdelningen tar ut en avgift för ansökan på för närvarande 9120 kr. Ansökningsavgiften betalas via faktura.
Bifoga dokument
Du behöver bifoga dokument till din ansökan. Det kan göras digitalt i webbformuläret eller med post till:
Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen, Miljöavdelningen
Box 33400
701 35 Örebro
När du har gjort din ansökan
Miljöavdelningen går igenom din ansökan och kontaktar dig om den behöver kompletteras. Du kommer att få en bekräftelse från oss inom ca två veckor från att vi tagit emot din ansökan. Om du inte fått återkoppling inom två veckor, kontakta kommunens Servicecenter. När ansökan är komplett påbörjar vi handläggningen.
Miljöavdelningen kontaktar dig om det uppkommer frågor.
Mer information
Läs mer om försäljning av tobak
Information om behandling av personuppgifter
Bygg- och miljönämnden behandlar dina personuppgifter i syfte att handlägga ärenden inom ramen för myndighetsutövning, med stöd av dataskyddsförordningen artikel 6.1e.
Skyddad identitet
Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Servicecenter, servicecenter@orebro.se eller 019-21 10 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Mer information
Mer information om Örebro kommuns behandling av personuppgifter.